Dobré jméno je to, za co stojí bojovat. Nesoustředíme se na taktické kampaně, ale komunikační strategie s jasnou vizí. Jsme AETNA. Strategicko–kreativní agentura, která od roku 1992 pomáhá růst globálním společnostem, tradičním českým značkám, dravým start-upům, rychloobrátkovým produktům i B2B firmám. A po jejich boku i sama sobě. Pokud nehledáte jen stojan, banner nebo chlebíček, ale výrazný brandbuilding, positioning, content marketing, strategickou kreativu nebo komunikační koncept, rádi pro vás uděláme první poslední.

Dobré jméno nás zavazuje.

reference
  • Agro Měřín
  • Alcadrain
  • Aricoma
  • AT Computers
  • Brose
  • Continental Barum
  • CTP
  • Česká asociace squashe
  • Česká basketbalová federace
  • Delirest
  • EuroOil
  • Galerie Vaňkovka
  • Gatema
  • Glenmark
  • Honeywell
  • HPE
  • K2 atmitec
  • Masarykova univerzita
  • Město Brno
  • Ministerstvo školství
  • MMD monitors & displays
  • Mucha Sekt
  • My Box
  • Nový Smíchov
  • Olmypia Brno
  • Parker Hannifin
  • Pivovar Ostravar
  • Pivovary Staropramen
  • PKV
  • Robby Bubble
  • Rowan Legal
  • Sanofi
  • Sedita
  • Stihl
  • TD Synnex
  • TIC Brno
  • Vest Zlín
  • Vinea
  • Ytong
  • Zetor

Vybrané reference

VŠE BRAND KREATIVA & IDEA CONTENT ONLINE
Stavte s YQ

Nás nezkrotíte

#followmasaryk

Hardworker

Bez faulu

#brnotruestory

Clubco

Nestárnoucí lék na bolest

Český oběd

Tvoje myšlenky obletí svět

Český squash 30 let

Čerstvá republika

Brněnské Vánoce

Outfit Battle

Jsem Vaňkovka

Magazín Status

Učitelé jsou třída

Nás nezkrotíte

Pivovar Ostravar
Brand / brandbuilding, idea, claim, kampaň

Když se produkt prodává dlouho, může narazit na to, že zastarává a že mu stárne cílovka. Zvrátit tenhle byznysově negativní trend jsme s velkým úspěchem dokázali v případě Ostravaru. Známému regionálnímu pivovaru jsme vystavěli celou novou brand strategii a navazující vizuální a komunikační styl. Přišli jsme s konceptem Nás nezkrotíte, který patriotisticky odkazuje k regionu, povaze místních lidí, logu Ostravy i samotného pivovaru se vzepjatým koněm a také k tomu, že pivovar pořád trvá na tradičních recepturách a postupech. Vytvořili jsme brand book, ústavu značky, jíž se pivovar drží už několik let a která spolu s dalšími nástroji pomohla pivovar omladit a hlavně zvrátit trend klesajících prodejů. Claim a vizuály mohli zákazníci vídat po celé Ostravě, v online promu, ale hlavně v samotných hospodách, restauracích, obchodech a supermarketech. A vznikl taky historicky první videospot, který tohle ostravské pivo dostal i za hranice regionu. Zkrátka komplexní brand se vším všudy.


Další reference

#followmasaryk

Masarykova univerzita
Kreativa & idea / kampaň, online, sociální sítě

Mít v názvu takovouhle osobnost je výhra a zároveň prokletí. Podle jména prvního československého prezidenta si Masarykovu univerzitu v Brně všichni pamatují, jenže jeho vážnost a historická hodnota moc nedovolí si s ním v marketingu vyhrát. Zkrátka se to „nesluší“. Právě s touhle výzvou jsme si museli poradit při přípravě uchazečské kampaně v digitálním prostředí pro velmi mladou cílovou skupinu. Rozhodli jsme se spojit vážnost i vtip: využít ohromnou sílu Masaryka a provokovat jen lehce. Vznikla z toho dnes už kultovní kampaň #followmasaryk, jejíž stopy vidíte v ulicích Brna dodneška – na taškách, batozích nebo mikinách, které lidé pořád nosí. Claim v sobě nese dva významy, vyzývá k přihlášení se na Masarykovu univerzitu, ale také k tomu, aby člověk následoval demokratické myšlenky téhle velké osobnosti. Ty se ostatně, spolu s vymyšlenými hláškami jako „OMG, TGM“, objevovaly na social postech, memech, gifech a dárkových předmětech. Výrazná a pro mnohé odvážná kampaň se stala velmi oblíbenou a v lehkých obměnách a technologických upgradech pokračovala ještě další dva roky.


Další reference

Stavte s YQ

Ytong | Xella
Kreativa & idea / koncept, claim, brand, kampaň

Jestli nám na něčem opravdu záleží, tak je to dlouhodobá a dobře vystavěná brandová komunikace. Pro komplexní stavební systém Ytong (od výrobce stavebního materiálu Xella) jsme vybudovali brand stojící na claimu „Stavte s YQ“. Slovní hříčka odkazuje na název produktu, který všichni znají, i na jeho skvělé vlastnosti. A stal se z ní podpis značky, se kterým se bylo možné setkávat nejen několik dlouhých let v kampaních a prodejní komunikaci, ale také na samotných obalech produktu, paletách i firemních autech. Kreativa, které je podle našeho interního výzkumu ve stavařině zoufale málo, vydržela díky svojí kvalitě několik let.


Další reference

Hardworker

Zetor tractors
Kreativa & idea / kampaň

Představte si, že máte produkt, který nestojí na nejmodernější technologii, není ani ničím jiným výjimečný kromě toho, že prostě dobře funguje. Přesto chcete, aby si ho lidé všimli, oblíbili a aby se prodával. Právě tuhle práci jsme udělali pro kultovní brněnský Zetor. Místo technologických vymožeností jsme vyzvedli vlastnosti, o kterých se tolik nemluví – pracovitost a spolehlivost tohohle známého stroje a s ní i pracovitost lidí, kteří s ním denně na poli nebo v lese pracují. Hardworker neboli dříč maká ve dne i v noci, v zimě i v létě, za sucha i v dešti. Ať už se jedná o samotný stroj nebo jeho majitele. A tak jsme tomu přizpůsobili celou sérii vizuálů i chování webu. Podle toho, v jaké lokalitě jste na něj vstoupili, zrcadlil aktuální počasí. Na podporu komunity dříčů jsme natočili také videa, aby se ukázalo, co jejich práce opravdu obnáší a jakou roli v tom má traktor od Zetoru. Protože tihle lidi s tímhle traktorem skoro i spí. A všichni opravdoví hardwokeři milovali námi navržená trička s tímto výstižným claimem.


Další reference

Bez faulu

Česká basketbalová asociace
Kreativa & idea / web, online kampaň

S tímhle problémem se v Česku potýká kdejaký sport, ale český basketbal se proti němu rozhodl bojovat: verbální útoky na rozhodčí i trenéry, neslušné chování fanoušků, křik rodičů nejen na děti. Nic z toho do sportu nepatří, ale jak to lidem říct, aby to vážně mělo účinek? My jsme v osvětové kampani sáhli ke spolupráci s rapperem Katem z Prago Union a popěvek „hej ty, nezkoušej na mě žádný hejty“ nikdo z nás z hlavy jen tak nedostane. Kato složil pro Českou basketbalovou federaci hiphopový nápěv pro dvouminutové video. Z něj jsme vytvořili řadu formátů, které myšlenku promovaly na sítích, v online prostoru a v doprovodném mediálním PR. Dlouhodobá platforma, které jsme dali název Bez faulu, je pak již několik let visibilní i na hřištích po celé republice v podobě fyzických bannerů, polepů, pomůcek pro trenéry nebo merche pro děti. Na webu bezfaulu.cz se pak každý dočte desatero správného chování na zápasech a trénincích. A to už je dost pro to, aby se kdekdo chytil za nos. Zvlášť když se pak celá myšlenka promítla i do fanzóny, kterou jsme vytvořili při FIBA EuroBasket hned vedle pražské O2 areny.


Další reference

#brnotruestory

Město Brno
Brand / brandbuilding, kreativa, strategie, kampaň

Jsou věci, proti kterým nejde bojovat. Když jste město jako Brno, bitvu s Prahou a jejími Hradčany, mosty a výhledem přes Vltavu na Hrad nevyhrajete. A proti Vídni s její habsburskou imperiální historií taky nemá smysl se stavět. Přesně tohle jsme si uvědomili hned na začátku, když jsme se dali do budování destinační značky Brna. Zahodili jsme všechna možná klišé oboru cestovního ruchu a postavili ji na tom, jaké Brno skutečně je: přátelské, kompaktní, plné dobrého jídla a pití a netuctových míst a památek. Upřímná kampaň #brnotruestory začala brand workshopem a vytvořením ústavy značky, brandbooku, ve kterém jsme spolu s městem, Turistickým informačním centrem a dalšími představiteli turismu ve městě definovali jasný dlouhodobý směr, ze kterého se neuhýbá. Následovala vizuální kreativa, která opět šla vlastní cestou – hlavní roli měli lidé, zážitky a požitkářství, památky stály v pozadí a vše bylo v netradičním černobílém provedení s barevnou typografií. Cílem bylo upoutat specifické skupiny cestovatelů, mladé objevitele, které zajímá to, co jinde nezažijí, a generaci rodičů, jejichž děti vyletěly z hnízda a oni chtějí znovu objevovat. Online kampaň jsme navigovali do skoro 20 zemí světa a přispěli k tomu, že výrazně narostl nejen počet press tripů, ale i celkové množství návštěvníků města. Za kampaň jsme získali zlaté ocenění Effie awards za nejefektivnější kampaň v kategorii veřejná správa.


Další reference

Clubco

CTP
Brand / brandbuilding, web, sociální sítě, content

S developerem CTP jsme se poprvé potkali v době, kdy stála v brněnském office parku Vlněna zatím jen prázdná budova. Klient v ní plánoval vytvořit designový prostor s prvotřídními technologiemi, které přinesou nejnápaditější a nejmodernější cowork ve městě. Což se mu také povedlo. My jsme kromě původně poptávané digitální kampaně a tvorby webu však dali celému prostoru i jméno, příběh, logo a vizuální styl, který se promítl do fyzického i online prostoru. Clubco je club pro COworking, COmmunity, COoperation, COllaboration. Vznikající značce jsme postupně rozjeli kromě webu i sociální sítě a komunitní blog, aby se nájemci mohli rychleji seznamovat. Díky naší ucelené brandové i výkonnostní online strategii se podařilo naplnit nejen původní dvě patra coworku, ale později i přistavěné 3. a 4. patro. A pak jsme byli i u toho, když se myšlenka proplétala do dalších měst – Prahy a Ostravy.


Další reference

Nestárnoucí lék na bolest

Ataralgin | Glenmark Pharmaceuticals
Kreativa & idea / kampaň, video

Když se řekne „reklama na lék na bolest“, první, co vás napadne, jsou unavení starší lidé nebo naopak takoví, kteří navzdory svému věku skáčou po horách jako kamzíci. My jsme tomu řekli dost! Všem těmhle stereotypům jsme se chtěli vyhnout, a proto jsme pro lék Ataralgin od firmy Glenmark vymysleli kreativu a spot, ve kterém jsme všechno tohle postavili na hlavu. Protože „ztišit“ občas potřebuje každý bez ohledu na věk. Kampaň reprezentovaly televizní spot, online videa, inzerce a bannerové formáty a celá komunikace pracovala i s tématem anti-agingu.


Další reference

Český oběd

Delirest (a Primirest)
Content & PR / blog, sociální sítě

Představte si, že máte výrobu o 2 000 zaměstnancích a potřebujete, aby se všichni během hodinové pauzy najedli. Jak se to dá vůbec zvládnout? Tenhle svět musí zkrátka šlapat jako hodinky, nic jiného poptavatele velkokapacitních stravovacích služeb nezajímá. Jenže vysvětlit, jak funguje a jak se v něm pozná kvalita, to už je složitější. Ale my vysvětlujeme složité věci hrozně rádi! Proto nás oslovila společnost Delirest (dřív Compass Group) s tím, abychom jim pomohli tohle všechno srozumitelně komunikovat. Vznikl tak B2B blogový projekt ceskyobed.cz a oficiální firemní profil na LinkedInu, jehož prostřednictvím ukazujeme všem zájemcům, co se skrývá pod pokličkou závodního a školního stravování. Ano, i školního. Velká část našich prací se tady totiž týkala školních jídelen Primirest, kterým jsme vymysleli i celou vizuální identitu. Hravé barvy a puntíky se promítají do vizuálu webu, všech možných propagačních předmětů i vzhledu samotných jídelen, kde si denně svůj oběd sní tisíce dětí.


Další reference

Tvoje myšlenky obletí svět

Honeywell
Kreativa & idea / kampaň, employerbranding

Jsou pracovní místa, kam lidi nepřitáhnete primárně penězi, ale něčím, co má daleko větší přesah. Právě na to jsme vsadili v náborové kampani pro brněnskou vývojářskou centrálu Honeywellu, během níž jsme oslovovali ty zájemce o práci, kteří mají zájem, aby „jejich myšlenky obletěly svět“. Kampaň se vymykala svým silným brandovým pojetím, hravým copywritingem a využitím AI nástrojů ve vizuální tvorbě. Strategie měla tři komunikační fáze, při kterých jsme využili širokou paletu online kanálů, velké plochy v outdooru a guerillové principy – na vybraných místech v Brně se objevily naše letušky, které rozdaly více než tisícovce zájemců boarding passy na práci, která by se mohla stát jejich životní cestou. Výsledky předčily očekávání. Podařilo se nám zaujmout a získat potřebné odezvy na pracovní inzeráty klienta.


Další reference

Český squash 30 let

Česká asociace squashe
Content & PR / kniha

Sportovní publikace většinou vypadají dost podobně – velký formát a kontinuální povídání autora, který o sportu mluví jako učitel v dějepisu na základní škole. Cílem knížky, kterou si u nás zadala Česká asociace squashe, proto bylo odlišit se, mít z knížky skoro sběratelskou záležitost a ukázat v ní všechny emoce a osobnosti, které k tomuto sportu v Česku za 30 let jeho fungování patří. Publikace má netradiční malý formát, vazbu tvrdou jako zeď a červenou gumičku, která ji obepíná přesně ve výšce červené čáry na squashovém kurtu. Tvoří ji různé textové formáty, rozhovory, stories, ankety, fotoformáty zasazené ve střídajících se barvách trikolóry. Vizuál je nastavený tak, aby na něj svaz mohl navázat dalšími kampaněmi. Všechno to ocenila porota Zlatého středníku, kniha totiž vyhrála svoji kategorii této soutěže.


Další reference

Čerstvá republika

Agro Měřín
Brand / idea, vizuální styl, blog, sociální sítě

Všichni na něj mají názor, ale skoro nikdo mu nerozumí. Řeč není o fotbale, ale o českém zemědělství. Právě proto za námi přišli zástupci Agro Měřín s tím, že chtějí lidem zemědělství víc přiblížit, vysvětlit, proč dává smysl kupovat české potraviny a podporovat místní produkci, kolik práce za vším stojí nebo jaké moderní technologie se zavádějí. Tím vším chtěli ukázat, že v Česku máme být na co hrdí. V Aetně jsme proto vytvořili platformu s názvem Čerstvá republika, s hravým designem odlišujícím se od všech klasických trikolórových značek a symbolů, které vídáme na obalech nejrůznějších produktů v supermarketech. Komunikační projekt reportážního blogu, který měsíčně oslovuje vyšší stovky tisíc lidí v republice, na sebe nabaluje i řadu dalších aktivit marketingové komunikace: promo kamenných prodejen Rynek, funguje jako nástroj pro media relations, slouží jako rozcestník pro různé sociální sítě a místo, kde můžou zájemci hledat práci v zemědělství.


Další reference

Brněnské Vánoce

TIC Brno
Kreativa & idea / claim, vizuální styl

Brno je naše srdcovka a práce na největší akci roku velká radost! V roce 2022 jsme vytvořili claim „Druhé nejlepší Vánoce na světě, hned po těch vašich doma“, který se zalíbil natolik, že ho nechce nikdo měnit. Tak jsme v roce 2023 přidali jiné věci: hravý vizuál Venduly Pucharové Kramářové, která je spjatá s regionem a Vánocům dala kabát z tradičních vzorů navazujících na folklór a věci, bez kterých si svátky neumíme představit. Všechno to jsme navíc dostali i do virtuálního prostoru – prostřednictvím telefonu se návštěvníci mohli přímo v ulicích dívat, jak jednotlivé vzory levitují, tancují či proplouvají prostorem kolem nich. Claim zdomácněl, lidé si ho osvojili v každodenním povídání o Brněnských Vánocích a začali ho používat i na svých vlastních sociálních sítích. A nás hřeje to, že jsme Brnu aspoň maličko dopomohli k titulu Evropské město Vánoc roku 2024.


Další reference

Outfit Battle

OC Olympia Brno
Online / sociální sítě, influencering

Jestli nás covidová doba něco naučila, tak přizpůsobovat se. Jak předvést nové kolekce fashion obchodů v době pandemie, kdy není možné pořádat klasické hromadné eventy? Celé představení nových kolekcí jsme přesunuli do online prostoru. Ne však očekávatelnou podobou jednorázového live streamu módní přehlídky. Sestavili jsme strategii s déletrvající komunikací, která měla přinést více benefitů pro značku klienta. Ve spolupráci se dvěma předními fashion influencerkami jsme spustili outfit battle obsahující souboje o to, která influencerka vytvoří lepší kompilace z nových kolekcí obchodů Olympie, a to na různá témata. A protože bylo záměrem budovat interaktivní komunikaci, hlasující porotou byli samotní sledující vybraných influencerek a Olympie Brno. Kampaň měla spoustu efektů: Podařilo se nám zvednout návštěvnost instagramového profilu Olympia Brno o 43 %, zvýšit o desítky tisíc organický dosah obsahu a získat o 20 % více followerů. A porota soutěže WebTop100 2022 nám za to udělila první cenu v kategorii Influencer marketing.


Další reference

Jsem Vaňkovka

Galerie Vaňkovka Brno
Online / kampaň, copywriting

Jak si pojistit věrnost zákazníků? Dejte jim něco, co je udrží v kontaktu s vámi a přinese jim to pocit užitku. Přesně tuhle logiku využila Galerie Vaňkovka, jež přišla s věrnostní mobilní aplikací, kterou potřebovala zpropagovat a dostat víc mezi lidi. Proti konkurenci ji vytunila o spoustu benefitů, my jsme k tomu přidali nápaditou komunikaci s provokativním wordingem přímo v prostorách centra i outdooru, kampaň v onlinu i speciální adventní kalendář pro Instagram, který 24 dní podporoval stažení aplikace. Výsledkem je úctyhodný (v době trvání 2měsíční kampaně) zásah 212 tisíc uživatelů, ale hlavně více než 22 tisíc stažení aplikace a to, že ji 86 procent uživatelů opravdu pravidelně používá. Zkrátka dobrá práce v tom, jak vyzrát na postcovidovou dobu, kdy si lidé chodit do obchodů odvykli.


Další reference

Magazín Status

K2
Content & PR / magazín

Všichni žijeme v online prostoru, ale jsou situace, kdy zkrátka chcete mít něco v ruce. A ne, nemyslíme mobilní telefon. Proto se firma K2, výrobce ERP systému, který v Česku využívají hlavně firmy střední velikosti, rozhodla pro vlastní originální workstylový magazín. Není to žádný lapač prachu na recepci, ale plnohodnotné čtení, které jde z ruky do ruky. Funguje jako vztahové pojítko s klienty, protože ukazuje jejich svět a zároveň i barevné prostředí, které systém K2 pomáhá kočírovat – právě díky tomuhle softwaru mají firmy dokonalý přehled o svojí aktuální situaci i výhledech do budoucna a můžou tak ve svém odvětví zaujímat přední pozice. Mimo to v časopisu najdete ale i cestopis, povídku, krásné fotky a spoustu dat, která využijete i ve svém podnikání. My jsme pro K2 stvořili všechno to, co magazín reprezentuje: název Status, pestré rubriky, vyšperkované texty, fotky a grafiku a podařilo se ho napojit i na další komunikační formáty značky – konferenci, video blog či online kampaně.


Další reference

Učitelé jsou třída

Pedagogické fakulty UK a MU a skupina neziskových organizací
Kreativa & idea / kampaň, claim, video

Každoročně je vyhodnocováno jako jedno z nejprestižnějších povolání, přesto rodiče svým dětem často studium pedagogiky nedoporučují. Aby se to změnilo, vznikla u nás kampaň Učitelé jsou třída. Zadaly si ji pedagogické fakulty ve spolupráci s nevládními organizacemi a my jsme se postarali o kreativní myšlenku, claim, klíčový vizuál, televizní spot a digitální kampaň. Klíčová message, která je zároveň i názvem iniciativy, měla na první dobrou odrážet hrdost a výlučnost učitelské profese. I vizualita kampaně – nápis Učitelé jsou třída vyrytý do školní lavice – podtrhuje fakt, že to jsou právě učitelé, kteří se dokážou do našich životů nesmazatelně zapsat. Velkou výzvou bylo efektivní využití malého mediální budgetu v online prostředí, se kterým se nám nakonec povedlo dosáhnout přes milion zhlédnutí videí, získat dosah přes 1 170 000 uživatelů na Facebooku a Instagramu a celkem přes 11 milionů zobrazení reklam napříč médii.


Další reference

Co vaši firmu akceleruje v dobrých časech a podrží v těch turbulentních? Dobré jméno a lidé, kteří ho tvoří. Vyzkoušeno na nás.

Hlinky 92
603 00 Brno

info@aetna.cz
+420 511 114 711


IČ: 499 69 757
DIČ: CZ499 69 757

— navigovat pomocí google maps
CEO & Co-Owner Jakub Žirovnický Práce jako koníček.
traffic manager Zuzana Kouřilová Fialová Vždycky je mnoho způsobů, jak zapůsobit.
online specialist David Kálal Hlavně neodpojovat!
Online marketing manager Linda Dufková Kampaně s tajnou přísadou.
Head of content & PR Martina Fojtů Fanouškem vaší firmy.
Account manager Barbora Hálová Špičkový servis.
Back office team Bára, Katka & Simča Dobrý produkt začíná uvnitř firmy.
Idea Maker Michal Rožek Na co sáhnu, to pozlatím.
strategic planner (external cooperation) Ondra Holomek Z Prahy do Brna za lepším.
production assistant Ondřej Doležal Už letím!
Founder & Consultant Pavel Doležal Už 32 let to děláme špatně.
SENIOR ACCOUNT MANAGER & LOYALTY PROGRAM MANAGER Iva Halouzková Věrnostní program? 25 let v Aetně.
Account manager Martin Pleyer Druhý hlas klienta.
ONLINE CREATIVE STRATEGIST Martin Zavadil Surfovat se neříká.
senior account manager Michal Trnavský Account musí být dobrý zahradník.
CFO & Co-Owner Roman Šťastný Mám štěstí na agenturu, která drží při sobě.
Account director & Co-Owner Pavel Šmid Děkuju, Pavel.
Senior Account Manager & Co-Owner Marek Hadra Dřív novináři a manažeři, dnes kamarádi.
HEAD OF GRAPHIC DESIGN Nikola Poláčková Vyladěná grafika
production manager Petr Galko Produkce je od slova produktivní.
graphic designer Hanka Plachetková Mazlím se s grafikou.
Creative (video) maker Patrick Neumann Točím s italskou vášní.
Copywriter Kateřina Kršková Rozum do hrsti.
Copywriter Eliška Pavlasová Text má jít na hranu.
Idea maker David Kaválek Hladový po nápadech.
graphic designer Marie Koleničová Očka pro design.
scroll